Om meg

Bildet mitt
Kjære leser, dette er en historie om to sjeler med samme navn og samme fødselsdato (riktignok ikke samme år), som møtte hverandre en iskald januarnatt. Det var kjærlighet ved første blikk. Ei heller denne gangen er Kjærligheten i seg selv nok. For å sitere Hamsun; kjærlighetens veier er fylt av blomster og blod. Blomster og blod. Her er vår historie.

onsdag 18. januar 2012

Middelmådig middelvei

"Mediocrity is now, as formerly, dangerous, commonly fatal, to the poet; but among even the successful writers of prose, those who rise sensibly above it are the very rarest exceptions”, sa William E.Gladstone, og jeg lyttet.

Fordi jeg skinner mest når jeg brenner
opp og aldri ned.

Ikke akkurat en føniks,
seirende opp av asken,
vingene vant,

jeg brant opp og aldri ned.

Intensitetens inderlighet,
for Guds skyld aldri middelmådig,
middelvei har midd i seg og kan umulig være bra

nok.

1 kommentar:

  1. fantastisk, hilde, underholdende og sant og vakkert og nå smiler jeg.

    SvarSlett